Jak správně dýchat – Při cvičení, při běhání nebo na kole

Zjištění, že dýchat se dá i „špatně“, může být poněkud zvláštní. Avšak s pomocí správného dýchání, může vaše tělo lépe fungovat. Správným dýcháním můžete také docílit více energie, lepšího zdraví, snížené úzkosti, méně strachu, lepších vztahů – a koneckonců i šťastnějšího života obecně. Jak tedy správně dýchat?

5 principů správného dýchání

Změna vašich dýchacích návyků není naštěstí tak komplikovaná. Jediné, co musíte udělat, je řídit se těmito zásadami:

1. Dýchejte nosem

Pokud dýcháte ústy, vaše plíce dostávají více „nefiltrovaného“ vzduchu, který je syrový, chladný, suchý a plný virů a bakterií. Takže udělejte svým plicím laskavost a dýchejte nosem. Ten filtruje nečistoty. Dýchání nosem také způsobuje to, že vzduch je nejúčinněji používán.

2. Dýchejte přes bránici

Vzduch, který vdechujete nosem, by měl jít až do břicha. 70 – 80 % veškerého dýchání by mělo být provedeno tak, aby vaše dýchání bylo hluboké. To má několik výhod:

* Pomáhá plicím vyměňovat plyny (dýchání je mnohem účinnější v dolních částech plic).

* Bránice masíruje vaše játra, žaludek a střeva, čímž jim dává rytmickou rovnováhu.

* Napomáhá to lymfatickému systému, který je důležitý pro váš imunitní systém.

* Tlak v hrudi a břichu se snižuje, takže srdce může pracovat snadněji.

* Uvolňuje se hrudník, krk a ramena, čímž klesá bolest těchto oblastí.

3. Dýchejte uvolněně

Vzhledem k tomu, že vaše dýchání odráží vaše myšlenky a pocity, situace, ve kterých se budete cítit napjatě, také vedou k napjatému dýchání. Tímto způsobem dýchání vede k nedostatku kyslíku, což ještě více stresuje vaše tělo a mozek.

4. Dýchejte rytmicky

Všechno má přirozený rytmus, i lidské tělo. Hormony v těle následují náš přirozený rytmus. Jedním z příkladů je melatonin, který se uvolní, když spíte.Optimální dýchání se nijak neliší – když je vše v pořádku, dýcháte tak často, jak potřebujete.

5. Dýchejte potichu

Kašel, chrápání, funění jsou neobvyklými formami dýchání. Toto dýchání způsobuje značné napětí v našem těle. Dech ztrácí svůj rytmus. Chrápání znamená, že musíme kompenzovat rychlejší dýchání. Mnoho z nás dýchá rychleji a hlasitěji, když mluví.

Může se hodit:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *