Jak dobře vstávat a hlavně vstávat brzy

Čas jít do postele. To slavné časové období, kdy se vydáváte do říše snů a zapomenete na své potíže. Alespoň by se to tak mělo dít. Avšak spousta lidí se nedokáže od problémů odprostit a často sebou hází a otáčí předtím, než usne. A když už konečně usnou – hned je probudí nepříjemný zvuk budíku. Pokud nemáte dostatek klidného spánku, váš den nepovede pravděpodobně k ničemu užitečnému. Zde je návod, jak můžete dobře spát a dobře vstávat.

1. Neodkládejte to!

Jakmile zazvoní budík, vstaňte. Čím déle budete odkládat budík, tím více bude vaše tělo vystresované, protože si náročným procesem násilného probouzení musí procházet znovu a znovu. Díky tomu, že budete vstávat v určitou denní dobu, se vaše vnitřní hodiny na tuto dobu nastaví a časem budete vstávat ještě před zazněním budíku.

2. Nehrajte si po ránu s telefonem

Tím, že hned po ránu zkontrolujete sociální sítě, dohrajete svou on-linovou hru či budete provádět další úkony na mobilním telefonu, se zbytečně zdržujete. Už vám nezbude dostatek času k provedení ranní rutiny a vy budete ve spěchu utíkat na autobus – což je jen další stres po ránu navíc.

3. Zajistěte nějaké světlo

Možná, že už jste si všimli, že když je tmavý, deštivý den, vstává se vám hůře. Pravdou je, že vaše tělo potřebuje přirozené světlo k resetování vnitřních hodin. To znamená, že pokud nezapnete světlo, budete pravděpodobně vstávat déle.

4. Jak si kdo ustele…

Před spaním si pořádně natřepte polštáře, odstraňte všechny záhyby a vše, co by vás mohlo ve spaní rušit. To napomůže klidnému spánku a vy budete moci také rychle a dobře ráno vstát.

5. Oblíbené melodie

Pokud si hned po ránu pustíte své oblíbené písničky, budete mít lepší náladu a o to lépe se vám bude vstávat. Podobným způsobem můžete budit i své děti – postupně jim zesilujte jejich oblíbené melodie, až se děti sami probudí. Navíc, hudba vás nutí tancovat, takže možná spálíte i nějaké kalorie navíc.

Může se hodit:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *